עשרת הדיברות לשמירה על הגוף והנפש במצבי דחק (5)

5. יש דברים רבים שאין לנו שליטה עליהם,
במיוחד בזמן כזה.

יש לנו בחירה על מה נשים את הפוקוס שלנו.
איפה שהפוקוס שלנו יהיה – זה מה שיגדל ?

על מה כן! יש לנו שליטה? מה כן?
אני יכול/ה לעשות?

לתרום, לאפות או לבשל עבור שכנים/מכרים/חיילים,לעשות קניות בסופר לשכן ותיק,
להוריד עבור מבוגר בעל חיים.

תנו תפקידים לילדים – זה מגדיל את תחושת השליטה של הילדים במצב
וגם מעניק תחושת משמעות.

למשל : להכין מראש משחקים / חטיפים למרחב המוגן, לפנות את המדיח, לעזור לאח הקטן בכניסה לזום,
לשתף אחד את השני במשחקי מחשב.

תכינו יחד ומראש צנצנת “משעמם לי”
בכל פעם שאני שומעת את המשפט: "משעמם לי" –
הם לוקחים פתק מהצנצת שהכינו מראש עם פתקים ורעיונות ועושים משימה/ אתגר/ פעילות , תעסוקה
כדי להעביר את הזמן.

לפעמים זה יהיה ביחד ולפעמים שלהם לבד.

נגישות