קבוצות הורים לתמיכה, שיתוף וצמיחה משפחתית

כל המחקרים מראים, שלהורים שיוצרים עוגני תמיכה עבור עצמם ולומדים מניסיונם של אחרים שהיו בנעליהם,
יש יתרון עצום ביכולת שלהם לגדל ילדים עם צרכים מיוחדים ולקדם אותם ואת כל המשפחה.

למה קבוצה?
אף אחד לא באמת יודע מה אתם מרגישים
חוץ מאשר הורה שנמצא בנעליכם. ואני אומרת את זה לא רק כמנחה מקצועית,
אלא גם כאימא לילד עם צרכים מיוחדים בעצמי.
דרך שיתוף חוויות, רעיונות ומשאבים שנעשו בהם שימוש, הורה אחר יכול לסייע בהפגת חלק מהלחץ שאתם עלולים לחוש, לתת לכם רעיונות, תמיכה, חיזוק או חיוך. ולפעמים זה פשוט עוזר להקשיב למישהו כי הוא כבר "היה שם".
בקבוצה, מלבד התמיכה ההדדית של החברים, אתם תיהנו מהנחיה, כלים ותמיכה מקצועית ועם כלים מתאימים והכוונה נכונה, גם אתם יכולים לחיות כמשפחה מתוך שמחה וליצור חוויות של הצלחה.

למי מיועדת הקבוצה?
הקבוצה מיועדת להורים לילדים עם לקויות התפתחותיות (אוטיזם, עיכוב התפתחותי, CP ועוד) ברמות תפקוד וגילאים שונים.

איך זה קורה?
אנחנו נפגשים אחת לשבוע, תמיד אותם הורים, למשך 12 מפגשים (משך כל מפגש שעתיים).
משתפים, לומדים ומתייעצים. בכל מפגש יש תוכן שונה הקשור כחוט השני לשאר התכנים.

המפגשים יעניקו לכם:

מרחב בטוח לשיתוף וצמיחה

תכירו עוד הורים מיוחדים כמוכם. במרחב בטוח, לקבוצה יש כוח ונוצרת תחושת שותפות משמעותית. אתם תגלו שאתם לא לבד, שיש עוד הורים שמתמודדים עם אתגרים, דומים או שונים משלכם וחווים גם  את מסע ההורות המיוחדת. בשונה מהמציאות היום יומית, בקבוצה, אתם יכולים להיות אתם עצמיכם, לתמוך ולהיתמך ולדבר על מה אתם מרגישים, מבלי לחשוש שישפטו אתכם או שתשמעו בקורת על מה שאתם חווים.
ושימו לב כל זה קורה במרחב בטוח – המשתתפים ואני מחויבים לדיסקרטיות ולשמירה על סודיות כחלק מההסכם הקבוצתי. 

להיות הורה משפיע

שינוי במשפחה חייב להתחיל בהורה. הורה שמתנהל בביטחון ובוחר להוביל, מלמד את ילדיו בעזרת דוגמא אישית מהי ההתנהגות הרצויה במשפחה. קצת כמו הWAZE באוטו, גם כשלנו יש מצפן הורי אנחנו יודעים לאן לכוון, מה חשוב לנו באמת, בוחרים על מה לשים את הפוקוס ומפתחים את היכולות שלנו לנהל ולהוביל את המשפחה שלנו.

השקעה בהורה שאני

אני מאמינה שכהורה אתם המשאב המשמעותי ביותר עבור הילדים שלכם. הכלים והידע שרכשתי במרוץ השנים, מאפשרים לי ללמד ולהשתמש במודלים שפשוט עובדים ומעניקים להורים את היכולת לפתח כוחות לטפל בעצמם, להתפתח ולחולל שינוי בהורות המיוחדת שלהם.

זוגיות מיוחדת

זוגיות בהורות לילד/ה עם צרכים מיוחדים מחייבת בניית תקשורת זוגית מקדמת ויצירת בסיס להסכמות בין שני ההורים – כך הרבה יותר קל ובריא לכל הצדדים, להתמודד עם ילד מיוחד במשפחה. לכן, במהלך המפגשים תלמדו כלים ליצירת תקשורת זוגית קרובה ומכילה, שיחזקו את הקשר שלכם, ויאפשרו לכם לדבר על ה-כ-ו-ל, מבלי להיגרר למריבות והתנצחויות אינסופיות.

פוקוס

החרדות והבלבול מטשטשים את יכולת השיפוט שלכם ושואבים את תשומת הלב. כשאתם נמצאים בכוונה אמתית, בפוקוס על מטרה או יעד אתם יוצרים, חווים ורואים הצלחות בחיים, שהולכים ומתרבים. בקבוצה, תמצאו את הדרך לשים פוקוס על האפשרי ועל מה שטוב, להתמקד במה שאתם רוצים לשנות ולהשיג ולהאיר את הפנס במה שיש ולא במה שאין. אם הולכים לגלות, שמה שתבחרו לשים עליו את הפוקוס שלכם, זה מה שיגדל!

להסכים לחיות ללא רגשות אשם!

אומרים שאיך שנולד הילד הראשון נולדים אתו גם רגשות אשם. בהורות מיוחדת זה אף מורכב יותר. רגשות אשמה יכולים לנהל אותנו ולשדוד את כל האנרגיה שלנו. רגשות אשם על כך, שלא אבחנו מספיק מוקדם, שלא התייחסנו ללקות בזמן, שאנחנו נותנים תשומת לב גדולה יותר לילד בעל הצרכים המיוחדים פחות לאחים, שהבית לא נקי, שאין לנו כוח להכין אוכל מבושל, שאין לנו אנרגיה וכוחות לשאר בני הבית או לחברים שלנו וכדומה. בקבוצה ניתן מקום לדוגמאות ולשיח בנושא ונלמד לשחרר את רגשות האשם על ידי הכרות עם כלים ואפשרויות נוספות, שיגרמו לכם לחיות בשלום עם עצמכם ולנתב את האנרגיה למקומות יותר מועילים.

כדי להבטיח שתצליחו להטמיע את הכלים שתלמדו במפגשים, קבוצת התמיכה כוללת גם את המרכיבים הבאים:

תיהנו מתמיכה שוטפת באמצעות קבוצת ווטסאפ בה אני מעלה חלק מהתכנים, ודוגמאות רלוונטיות במהלך השבוע שבין המפגשים.

שיחות טלפוניות אישיות במהלכן אעזור לכם בצורה אישית וממוקדת יותר, כיצד להתאים את מה שלמדנו, אל הצרכים הייחודיים של המשפחה שלכם.

חשוב לי להדגיש
אתם יכולים ללמוד איך לא לוותר על החלומות שלכם, ושזה אפשרי עבורכם כמשפחה, בין היתר, לצאת לחופשות ולחוות חוויות של רגיעה, שמחה והנאה. 
ללמוד לבקש עזרה ולדעת לקבל אותה, להיפגש עם משפחה וחברים
לחוות תחושת הקלה ולא של בושה והסתרה.
אני מזמינה אותך לקבוצת הורים בהנחייתי בה נדבר ונשתף בדיוק באותם הדברים שרק אנחנו מבינים. נלמד כלים, שיעזרו לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו וכהורים.
הקבוצות מתקיימות באבן יהודה, כפר סבא או בהתאם לדרישה.
נגישות