5. יש דברים רבים שאין לנו שליטה עליהם,
במיוחד בזמן כזה.
יש לנו בחירה על מה נשים את הפוקוס שלנו.
איפה שהפוקוס שלנו יהיה – זה מה שיגדל
על מה כן! יש לנו שליטה? מה כן?
אני יכול/ה לעשות?
לתרום, לאפות או לבשל עבור שכנים/מכרים/חיילים,לעשות קניות בסופר לשכן ותיק,
להוריד עבור מבוגר בעל חיים.
תנו תפקידים לילדים – זה מגדיל את תחושת השליטה של הילדים במצב
וגם מעניק תחושת משמעות.
למשל : להכין מראש משחקים / חטיפים למרחב המוגן, לפנות את המדיח, לעזור לאח הקטן בכניסה לזום,
לשתף אחד את השני במשחקי מחשב.
תכינו יחד ומראש צנצנת “משעמם לי” –
בכל פעם שאני שומעת את המשפט: "משעמם לי" –
הם לוקחים פתק מהצנצת שהכינו מראש עם פתקים ורעיונות ועושים משימה/ אתגר/ פעילות , תעסוקה
כדי להעביר את הזמן.
לפעמים זה יהיה ביחד ולפעמים שלהם לבד.