הרצאות

"#לעבוד עם מה שיש" (גם לאירגונים)

השנתיים האחרונות לימדו אותנו שיעור חשוב בגמישות והתמודדות בתנאי חוסר וודאות.
ימי הקורונה והמלחמה זימנו עבורנו אתגרים מגוונים כמו בידודים, זומים, בידוד חברתי,
חוסר בשגרה, צורך בגמישות – מחשבתית ותפקודית.
זו התמודדות בלתי פוסקת בתנאים של אי ודאות מתמדת.

מה מבחין בין הורים שמתקשים להסתגל ולתפקד,
לבין הורים שמפגינים הסתגלות טובה לשינויים בהורות בכלל ובהורות מיוחדת בפרט?

התשובה לשאלה זו מבוססת על המושג חוסן.
איך מייצרים תחושה של שליטה ויציבות בתוך אי הוודאות?
כאדם, כהורה וכקהילה?
איך מקדמים קהילה שנמצאת בהתמודדות מורכבת?

"מי שיש לו למה שלמענו יחיה, יוכל לשאת כמעט כל איך"
פרידריך ניטשה

איך מייצרים תחושה של שליטה ויציבות בתוך אי הוודאות?
איך אני כהורה מייצר "אי של אפשר" בתוכי? איך לומדים #לעבוד עם מה שיש ולהצליח?

מה מצפה לכם בהרצאה?
בהרצאה אשתף דרך נקודות מסע וסיפורים מרגשים מחיי כאימא לילד עם צרכים מיוחדים,
איך #לעבוד עם מה שיש.

נשוחח על כל אלה ונלמד דרך מודלים פשוטים איך מייצרים חוסן אישי ומשפחתי.


 

"5 עוגנים שיכולים לשנות לכם את המציאות המשפחתית המיוחדת!"

מה מצפה לכם בהרצאה?

הרצאה פרקטית שתאפשר לכם כבר לצאת מההרצאה עם 5 כלים ישימים לשימוש בבית.
בואו לגלות כלים פשוטים, שפשוט עובדים ויכולים לעשות מהפך בחוויה המשפחתית שלכם.

במהלך ההרצאה יינתנו ידע וכלים להורות רגועה ושמחה יותר וכן תשובות לשאלות שמעסיקות אתכם.


“אחים של המיוחדים”

ילדים מגדירים את עצמם באמצעות בני המשפחה ומפתחים את הזהות שלהם בחלקה,
על בסיס הצפייה במערכות יחסים של בני הבית וההתייחסות של ההורים לאחים.
מחקרים רבים ושונים עוסקים בהשפעות האחאות המיוחדת על אחים,
בגילאים שונים ובתחומים שונים: הסתגלות והתמודדות רגשית, חברתית ותפקודית.

תוצאות המחקרים אינן חד משמעיות ולעיתים אף סותרות,
בשל הקושי לנטרל משתנים רבים הקיימים במערך החיים של כל ילד ומשפחתו.

מה בכל זאת המשתנה הכי משמעותי?
ומה התפקיד שלנו כהורים למול ההתמודדות שלהם?

מה מצפה לכם בהרצאה?
נדבר על הנושאים הבאים:

האתגרים היומיומיים של ההורים ושל האחים של המיוחדים

השפעות רגשיות ופסיכולוגיות על האחים –

דרכים להעצמה ותמיכה באחים –

תובנות אישיות מניסיוני כהורה וכאשת מקצוע:

בהרצאה אשתף דרך נקודות מסע וסיפורים מרגשים מחיי כאימא לילדים עם צרכים מיוחדים
ואציג סרטונים של אחים בוגרים שמשתפים מעולמם (מהפודקאסט שלי “הורות על הרצף”.


 

"איך להצמיח אופטימיות בילד המיוחד?"

הרצאה מעשירה להורים ואנשי מקצוע.

כשילדינו חווים חרדה הם מפרשים את מה שקרה דרך הטיות חשיבה
שמחזקות קיבעונות מחשבתית ואפילו משמרים את החרדה.
במפגש תכירו אילו סוגי חרדה קיימים
וכיצד חרדה משפיעה על התנהגויות כמו הימנעות, עיוותי חשיבה וראיית מנהרה.
נלמד כלים מעשיים להתמודדות ולאיך נוכל להצמיח חשיבה אופטימית ב4 צעדים.
מה מצפה לכם בהרצאה?

בהרצאה זו נצלול לעומק האתגרים הרגשיים המלווים את הילד שמתמודד עם חרדות ופחדים.
אני אציע גישה חדשנית וממוקדת פתרונות,
המאפשרת להורים ולאנשי מקצוע להבין טוב יותר את עולמו הפנימי של הילד המיוחד
ולסייע לו לפתח חוסן נפשי ואופטימיות.

תצאו עם ידע וכלים מעולמות הטיפול הרגשי קוגניטיבי התנהגותי – CBT.

בנוסף, אשתף מההתמודדות שלי כאמא לאוטיסט מתבגר
ואעניק כלים פרקטיים שיעזרו לכם ללוות את הילד בדרך מעצימה ותומכת,
תוך יצירת סביבה המעודדת צמיחה והתפתחות חיובית.

 


"להיות הורה מיוחד: בין לב לראש"

מה מצפה לכם בהרצאה?

הרצאה מרתקת המשלבת סיפור אישי עם ידע מקצועי עמוק, שתיתן לכם מבט ייחודי
על האתגרים והמתנות שבהורות המיוחדת.
כהורה לילדים עם צרכים מיוחדים וכמדריכת הורים מקצועית, אשתף איתכם את הדרך לאיזון בין הצרכים הרגשיים והמעשיים במסע המשפחתי המיוחד שלכם.

ההרצאה מרגשת ונוגעת ללב, עוברת דרך נקודות מסע וסיפורים מרגשים מחיי כאימא מיוחדת,
במהלכה יינתנו ידע וכלים להורות רגועה ושמחה יותר וכן תשובות לשאלות שמעסיקות אתכם.

 



"אמנות השילוב של ילד המאובחן על הרצף"

מה מצפה לכם בהרצאה?

ילדכם מאובחן על הרצף האוטיסטי ואתם שוקלים לשלב אותו במסגרת  חינוך "רגיל"?
השילוב מציע לילדים עם צרכים מיוחדים יתרונות רבים, אך קיימים גם מספר חסרונות.
נכון להיום, השילוב כפי שמציעה המערכת מורכב ולוקה בחסר עד מאד ופעמים רבות לא נעשה בצורה נכונה.
גם מערכת החינוך המיוחד אינה ערוכה כלפי הצרכים המשתנים של הקשת הרחבה של הילדים
ולכן היא יכולה לתת מענה רק לחלק מהילדים ולחלק גדול מאוד – לא.
בואו נדבר על זה!
מהי המסגרת המיטיבה לילדי? ואם אני כן מעונין לשלבו, מה באמת נדרש ממני כהורה?
על מי האחריות שהילדים יתפתחו אל המקום האופטימלי האפשרי ביחס ללקות שלהם – כל אחד ברמת התפקוד שלו? ואיך עושים את זה הכי טוב?


 

למי מיועדות ההרצאות?

האמת היא שהמסר המוביל
עבור כל מי שלא חווה או מכיר מקרוב את ההתמודדות של אדם אובחן/מוגבל,
הוא לפתוח את נקודות המבט, לגעת ברגש,
להבין שבסולם של 1 עד 10 במאמץ,
הם יכולים לתת מאמץ 4 ואילו עבורינו-הורים וילדים עם מוגבלות – התוצאה תהיה 12!

שווה להם?

 

 

נגישות